zondag 5 februari 2017

V Boeken: Een kind van verzoening


Aan al diegenen 
die met de pijn van een abortus 
moeten leven
en aan hun familie
die met hen meelijdt
in het verborgene, in stilte

Afbeeldingsresultaat voor francine rivers een kind van verzoening

Laat allen die gebukt gaan onder zware lasten,
bij mij komen: Ik zal u verlichting geven.
Neem mijn juk op u en laat mij uw leermeester zijn,
want ik ben zachtmoedig en eenvoudig.
Bij mij zult u rust vinden.
Want het juk dat ik u opleg, is zacht
en de last die ik u te dragen geef, is licht.

Samenvatting

Dynah Carey studeert aan het New Life College. Ze heeft een bijbaantje als serveerster in een bejaardentehuis, waar ze graag een praatje met de bewoners maakt. Bij haar eerste bezoek aan de campus heeft ze Ethan ontmoet. Hij is knapper dan iedere andere jongen die ze kent. Dynah wordt meteen tot over haar oren verliefd. Niets kan hun geluk nog in de weg staan, lijkt het. Op een avond loopt Dynah na haar werk van de bushalte naar huis. Een vreemde auto rijdt haar langzaam twee keer voorbij. De man heeft geen goede bedoelingen. Op deze avond verandert Dynah's hele leven. Ethan probeert haar op te vangen, maar hij kan het gebeurde niet goed verwerken. Dynah's wanhoop en schuldgevoel bereiken een hoogtepunt als blijkt dat er een baby op komst is. Haar geloof wordt zwaar op de proef gesteld, want hoe kan God dit alles toelaten? Alleen met Joe, Ethans vriend, kan ze nog open en eerlijk praten...

Persoonlijke Noot

Bij het lezen van dit boek werd ik erg emotioneel. Ik wist niet veel over dit onderwerp, omdat ik het zelf nooit heb meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is voor veel mensen. De schrijfster van dit boek heeft het onderwerp 'abortus' van vele kanten beschenen. Van degene die voor de keuze staat, de familie die erbij betrokken zijn, de partner, leefgemeenschappen, mensen die in een kliniek werken, mensen die het zelf al doorgemaakt hebben en de consequenties ervan doorleven, de maatschappij en hoe ze ermee omgaan. Het heeft mijn kijk hierop wel veranderd. Ik wist niet dat het zo'n enorme invloed op je verdere leven kan hebben. En dat er dus heel veel mensen rondlopen die vanbinnen verscheurd worden door intense verdriet en schaamte en angst. Het is zo'n taboe en vele hebben al heel lang rondgelopen met dit geheim die ze nergens kwijt kunnen. 

Als jij dat bent die een abortus overweegt, laat je goed voorlichten wat het met je gaat doen, niet alleen lichamelijk maar vooral emotioneel en geestelijk en psychisch, neem niet zomaar een keuze.  

Als jij dat bent die een abortus heeft meegemaakt en je loopt al lang met dit geheim rond, loop er niet langer mee rond maar probeer hulp te zoeken door het te delen met iemand die jij vertrouwt of instanties die jou willen opvangen en of hulp kunnen bieden met het verwerken deze gebeurtenis en alles wat daar bij komt kijken. 

God wil jou vergeven, Hij houdt van jou, jij die voor een lastige keuze staat en jij die een lastige keuze hebt genomen en daarvan de littekens draagt. 


Hierboven zijn 2 linkjes van een site waar je meer informatie kunt vinden als je voor de keuze staat om  een abortus te doen en voor degene die deze keuze al heeft gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten