vrijdag 4 november 2016

G Kandelaren maken



Toen mijn jongste zusje ging trouwen 
mocht ik helpen de boel te versieren. 
Zij had toen een aantal van deze klossen 
garen daarvoor gekocht. Die houten 
klossen heb ik bewaard, omdat ze zo 
leuk zijn :) en wie weet waar 
je ze voor kunt gebruiken. 

Dat was in 2014. 
Nu 2 jaar later heb ik een leuke idee 
gekregen om ze te gaan gebruiken.
N.L.

Kandelaren maken

Dus ik heb de klossen meegenomen 
naar mijn moeder en heb hier het 
idee uitgevoerd.

Mijn man zei wel dat het beter is om de 
kaarsen niet direct in contact te laten 
komen met het hout ivm brandgevaar.

Mijn oog viel op wat kleine schoteltjes 
die ik zelf ik huis heb en dat leek heel 
leuk, maar deze wilde ik hiervoor 
niet gebruiken. M'n moeder opperde 
om bij een kringloop langs te gaan. 
Zo gezegd zo gedaan.

En dit zijn ze geworden:
















Nu gaan kijken welk schoteltje past en 
hoeveel klossen ik wil gaan gebruiken.












Ik was er over uit hoe ik het hebben 
wilde en dat paste allemaal heel mooi 
bij elkaar.Toen heb ik ze ook gelijk maar 
aan elkaar gelijmd, zodat ik ze daarna 
kan gaan schuren en evt verven.

Ik heb verschillende soorten 
lijm gebruikt, Houtlijm en Montagelijm.





Dat ziet er dan zo uit beetje raar plakken 
maar hihi ... en stevig aandrukken, 
daar heb ik ook boeken voor gebruikt.



Dat werkte heel goed.

Daarna heb ik ze met schuurpapier 
geschuurd zodat ze mooi glad worden.






Ik heb een paar wit geverfd en een paar zo gelaten.







Het begint al aardig wat te worden :) 

Nu de schoteltjes erop plakken en twee kopjes








Leuk he lekker kliederen en bezig zijn hihi, 
zeker als het weer Herfst is

Dan weer even wachten tot het opgedroogd is


 En dan hier het resultaat, ik vind ze heel mooi al zeg ik het zelf  :)















Het was wel een werkje dat moet 
ik eerlijk toegeven, maar het resultaat is heel 
gaaf!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten