donderdag 3 december 2015

C Bladerdeeg gebakje...Eten deel 3

                                                      C Eten Alle delen, klik hier!

Ik had nog wat Polenta over, dat is een mais gerecht hier een linkje hoe je dat maakt:
De Polenta wat puur dus weinig erdoor heen, maar dat moest op en toen dacht ik wat zal ik daar mee doen?

Ik had ook nog Appelmoes wat ik zelf gemaakt had en toen dacht ik weet je wat ik ga appelflappen maken. Maar toen bedacht ik me weet je wat ik ga een soort van muffin maken met bladerdeeg, met datgene wat ik in huis heb...

Trouwens mijn schoonmoeder maakt zelf appelmoes en die is heerlijk, mijn eigen moeder maakt ook veel lekkere dingen, hier een link hoe maak ik appelmoes:
 
 Dus ik keek wat ik in huis had en ik had de polenta en de appelmoes door elkaar gedaan en toen dacht ik 'he ik heb nog havermout, dat is wel goed dan wordt het ook wat steviger van, anders is het heel waterig of slap', ik doe dit uit mijn hoofd dus ook de hoeveelheid deed ik uit mijn hoofd en op gevoel.
 En ik dacht Honing is ook wel een goed idee en walnoten had ik nog en rozijnen ja het wordt echt wel lekker :) en heb er ook kaneel en bruinesuiker door gedaan.
Dus toen ik de vulling zeg maar klaar had ben ik, nadat ik de bladerdeeg plakken heb laten ontdooien...
Heb ik een bakblik cupcake vorm ingevet en daar de bladerdeeg plakjes in gedaan
En toen de vulling er in gedaan en dichtgevouwen en in de over gedaan
 Klontje boter erbij in gedaan
 Ingesmeerd met melk en daar nog een klontje boter weer op gedaan en toen in de oven en wachten maar
 
Ze waren heerlijk en voor herhaling vatbaar maar misschien worden ze dan wel net ff anders hihi
helaas heb ik geen foto van het resultaat, maar geloof me maar het was heerlijk mmm...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten